Конспект уроку з предмета
«Я досліджую світ»
Тема: «Тварини - домашні
улюбленці»
Підготувала: учитель початкових класів
КЗ «Опорний
заклад загальної середньої освіти «Престиж» Гуляйпільської міської ради
Михайленко
Юлія Миколаївна
Тема: Тварини – домашні
улюбленці
Мета: формувати
компетентності: ключові ( вміння вчитися – пригадувати необхідні
знання, наводити приклади з власного досвіду; соціальна – продуктивно співпрацювати з оточуючими (класним колективом),
висловлювати власну думку; загальнокультурна-дотримуватись
моральних норм спілкування; здоров’язбережувальна - адекватно
оцінювати свої здібності;) та предметні : формувати
первинні уявлення дітей про тварин
домашніх улюбленців, про правила догляду за тваринами; розвивати вміння
спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин, що живуть біля
людей, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і
дбайливе ставлення; розвивати критичне мислення.
Обладнання: відеопрезентація
; зошити з предмету «Я досліджую світ», завдання
для роботи в парах, малюнки або фото домашніх тварин, плакати (виконані дітьми)
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційна частина
·
Налаштування (Слайд 2)
-Діти! Пропоную розпочати урок з привітання
до природи і кожного з нас.
Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, хмаринко прекрасна!
Доброго ранку, повітрячко чисте!
Доброго ранку, джерельна водичко!
Доброго ранку, рослинко, тварино!
Доброго ранку, щаслива людино!
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям, -
І тоді обов’язково
День для вас веселим буде !
·
Правила роботи на уроці
- Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,
Не крутитись на уроці, як папуги чи сороки.
Сказати
хочеш – не кричи, лише руку підніми.
ІІ.
Актуалізація опорних знань
1. Вправа
«Синоптики» ( підсумки
фенологічних спостережень) (Слайд 3)
-
Яка зараз пора року?
-
Який місяць?
-
Яке число?
-
Яка температура повітря? ( тепло чи
холодно)
-
Який стан неба?
-
Чи були сьогодні вранці опади?
ІІІ.
Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд 4)
-
Діти,
я сподіваюсь, наш урок буде цікавим та пізнавальним. А кого ми будемо сьогодні досліджувати ви
дізнаєтеся, коли відгадаєте
мою загадку:
Мають
хвіст і гострі зуби,
Кігті
випускають.
Що
брати це наші менші,
Люди
добре знають.
Вміють
плавати, стрибати,
Вигинають
спинки.
Спробуй
їх тепер назвати!
Звісно,
це …( тваринки)
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
-
Сьогодні на уроці ми дізнаємося багато
цікавого про тих тварин, які живуть поряд з людиною, в будинках та квартирах,
познайомимось з особливостями догляду за ними.
V.
Вивчення нового матеріалу.
1. Побудова асоціативного
куща «Домашні улюбленці - це…» (Слайд 5)
Давайте уважно подумаємо, кого ми можемо віднести
до домашніх улюбленців із тваринок , які заховалися на дошці?
Дві тваринки заховалися в чарівну скриньку та
обіцяли з’явитися до нас, як тільки ви відгадаєте про них загадки. Готові
відгадати ?
-
Вдень мовчить,
Вночі гарчить,
Хто до господаря йде,
Знати дає... ( собака)
Як і зайчик, має
вушка,
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
Білий, ніби заметіль,
В клітці спить маленький…(кріль)
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
Білий, ніби заметіль,
В клітці спить маленький…(кріль)
-
Так , дійсно ці тварини живуть поруч з
людиною.
-
Подумайте, за що ми їх так називаємо «
домашніми улюбленцями»?
вони
вірні «друзі»,
дарують
нам гарний настрій,
цікаво спостерігати та вивчати їхні звички,
характер.
-
А
яких тварин, із зображених, я не назвала ? (Бегемот,
лев, жираф)
-
Чому
ми не можемо їх назвати домашніми улюбленцями? (дикі тварини)
2. Перегляд
відеоролику «Які в тебе домашні улюбленці?»
(Слайд 6)
-
Які тварини з’являлися на екрані?
-
З
якою тваринкою вам найбільше сподобалося фото?
3. Фізкультхвилинка для
очей (Слайд 7)
-
Сядьте,
будь ласка, рівненько. Давайте зробимо зарядку для наших оченят.
Сплять
маленькі кошенята,
Всі заплющте оченята!
А
Васько не хоче ,
Він
розплющив очі!
Подивився
вгору, вниз,
Поводив
очима скрізь.
І
праворуч , і ліворуч,
Перевірив:
вуха поруч !
Знову
– вгору, знову – вниз,
Лапою
помацав ніс.
Ось
і вправа закінчилася,
Очі
ваші не втомилися ?
4. Робота в парах (Слайд 8 - 12)
Серед домашніх
тварин є такі, які не приносять нам великої користі: ні молока, ні яєць, ні
шерсті. Це котики, собачки, хом’ячки, папужки, рибки, черепашки. Але вони
приносять радість, вчать нас бути добрими та
милосердними.
Кожній тваринці на малюнку підберіть картки із
зображенням її житла, їжі, дитя та користі для людини , яку дає ця тварина.
5. Чарівні кола «Папужка – Котик» (Слайд 13)
Наші улюбленці дуже різні, але є такі речі , які завжди їх об’єднують.
Давайте знайдемо спільне і відмінне між ними. А допоможуть нам виконати це
завдання –малюнки-підказки на дошці.
6. Фізхвилинка «Пташина» (Слайд 14 -
15)
7. Вправа «Мікрофон» (Слайд 16)
-Діти, ви
заздалегідь намалювали малюнки або принесли фотографії із зображенням своїх
домашніх улюбленців. Розкажіть про свого улюбленця: як його звати, чим полюбляє
ласувати.
8. Гра «Нагодуй песика» (Слайд 17)
На дошці
зображені песики, які дуже зголодніли. Ви їх можете нагодувати. У кожної пари є кістока. Подаруйте її тій собачці, у якої
число на медальйоні співпадає з кількістю крапочок на вашій кісточці.
9. Робота з зошитом. ( ст. 20 впр. 7) (Слайд 18)
10. «
Сторінка- цікавинка» (Слайд 19)
·
Чи цікаво вам буде дізнатися чому собаки махають хвостом?
Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось
задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво.
·
Чому коти люблять ловити
мишей?
В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка
необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла.
·
Чому собаки виють?
Коли їм самотньо, вони виють, щоб почути своїх рідних,
друзів.
VІ.
Узагальнення та систематизація знань.
1. Гра
«Незакінчене речення» (Слайд 20)
Від
спілкування з тваринами людина отримує…( гарний
настрій). Домашні улюбленці
звикають до… (господарів).
Вони
потребують постійної …(уваги і піклування).
VІІ. Підсумок уроку.
- Ті тварини , які
народжуються в неволі , добре почувають себе біля дбайливих господарів, а дикі
тварини повинні жити на волі, в звичних для себе умовах.
- Подумайте,
чому на вулицях з’являються бездомні
тварини? Що потрібно зробити, щоб такого не було? (Слайд 21)
- Діти розкажіть як потрібно турбуватися про
тварин ?(Слайд 22)
У природі всі тварини потрібні
Кожна має своє місце
і має своє певне
значення
Щоб зберігся світ, у якому ми живемо,
потрібно зберегти всю
різноманітність
тварин і рослин.
Потрібно
тільки не забувати:
Кожна
тварина варта любові
Кожного
дня і кожну хвилину
Оберігайте
всяку звіринку
Тільки
добра їм потрібно бажати
І намагайтесь не
ображати.
Рефлексія
(Слайд 23)
Котику,
який знаходиться у вас на парті , домалюйте ротик відповідно до того, які
знання ви отримали на уроці . Якщо на
уроці було сумно, вам взагалі нічого не сподобалося, то намалюйте котику
кінчики губ вниз. Якщо все, що вивчали, вам було знайоме і нічого нового не
дізналися – ротик прямо. Якщо на уроці
було цікаво і ви дізналися якусь нову інформацію – ротик посміхається і кінчики
губ намалюйте вгору. І посадіть його до корзини, що на корковій дошці. (Слайд
24)
Молоді ! Дякую за плідну роботу на уроці ! (Слайд 25)
Комментарии
Отправить комментарий