Конспект уроку з предмета
«Я досліджую світ»
Тема: «Тварини - домашні улюбленці»
                                                            
                                    Підготувала: учитель початкових класів
КЗ «Опорний заклад загальної середньої освіти «Престиж» Гуляйпільської міської ради
Михайленко
Юлія Миколаївна
Тема: Тварини – домашні улюбленці
Мета: формувати компетентності: ключові ( вміння вчитися – пригадувати необхідні знання, наводити приклади з власного досвіду; соціальна – продуктивно співпрацювати з оточуючими (класним колективом), висловлювати власну думку; загальнокультурна-дотримуватись моральних норм спілкування; здоров’язбережувальна -  адекватно оцінювати свої здібності;)  та предметні : формувати первинні уявлення дітей про тварин  домашніх улюбленців, про правила догляду за тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин, що живуть біля людей, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення; розвивати критичне мислення.
Обладнання: відеопрезентація  ;  зошити з предмету «Я досліджую світ», завдання для роботи в парах, малюнки або фото домашніх тварин,  плакати (виконані дітьми)
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу
                                                          Хід уроку
І. Організаційна частина
·       Налаштування  (Слайд 2)
-Діти! Пропоную  розпочати урок з привітання до природи і кожного з нас.
Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, хмаринко прекрасна!
Доброго ранку, повітрячко чисте!
Доброго ранку, джерельна водичко!
Доброго ранку, рослинко, тварино!
Доброго ранку, щаслива людино!
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям, -
І тоді обов’язково
День для вас веселим буде !
·       Правила роботи на уроці
- Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,
Не крутитись на уроці, як папуги  чи сороки.
 Сказати хочеш – не кричи, лише руку підніми.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.    Вправа «Синоптики» ( підсумки фенологічних спостережень) (Слайд 3)
-        Яка зараз пора року?
-        Який місяць?
-        Яке число?
-        Яка температура повітря? ( тепло чи холодно)
-        Який стан неба?
-        Чи були сьогодні вранці опади?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд 4)
-        Діти, я сподіваюсь, наш урок буде цікавим та пізнавальним. А  кого ми будемо сьогодні досліджувати ви дізнаєтеся,  коли  відгадаєте  мою загадку:
Мають хвіст і гострі зуби,
Кігті випускають.
Що брати це наші менші,
Люди добре знають.
Вміють плавати, стрибати,
Вигинають спинки.
Спробуй їх тепер назвати!
Звісно, це …( тваринки)
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
-        Сьогодні на уроці ми дізнаємося багато цікавого про тих тварин, які живуть поряд з людиною, в будинках та квартирах, познайомимось з особливостями догляду за ними.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Побудова асоціативного куща «Домашні улюбленці - це…» (Слайд 5)
Давайте уважно подумаємо, кого ми можемо віднести до домашніх улюбленців із тваринок , які заховалися на дошці?
Дві тваринки заховалися в чарівну скриньку та обіцяли з’явитися до нас, як тільки ви відгадаєте про них загадки. Готові відгадати ?
-        Вдень мовчить,
Вночі гарчить,
Хто до господаря йде,
Знати дає... ( собака)
Як і зайчик, має вушка,
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
Білий, ніби заметіль,
В клітці спить маленький…
(кріль)
-        Так , дійсно ці тварини живуть поруч з людиною.
-        Подумайте, за що ми їх так називаємо « домашніми улюбленцями»?  
вони вірні «друзі»,
дарують нам гарний настрій,
 цікаво спостерігати та вивчати їхні звички, характер.
-        А яких тварин, із зображених, я не назвала ? (Бегемот, лев, жираф)
-        Чому ми не можемо їх назвати домашніми улюбленцями? (дикі тварини)
2.    Перегляд відеоролику «Які в тебе домашні улюбленці?»  (Слайд 6)
-        Які тварини з’являлися на екрані?
-        З якою тваринкою вам найбільше сподобалося фото?
3.    Фізкультхвилинка для очей (Слайд 7)
-        Сядьте, будь ласка, рівненько. Давайте зробимо зарядку для наших оченят.
Сплять маленькі кошенята,
 Всі заплющте оченята!
А Васько не хоче ,
Він розплющив очі!
Подивився вгору, вниз,
Поводив очима скрізь.
І праворуч , і ліворуч,
Перевірив: вуха поруч !
Знову – вгору, знову – вниз,
Лапою помацав ніс.
Ось і вправа закінчилася,
Очі ваші не втомилися ?
4.    Робота в парах (Слайд 8 - 12)
 Серед домашніх тварин є такі, які не приносять нам великої користі: ні молока, ні яєць, ні шерсті. Це котики, собачки, хом’ячки, папужки, рибки, черепашки. Але вони приносять радість, вчать нас бути добрими та  милосердними.
Кожній тваринці на малюнку підберіть картки із зображенням її житла, їжі, дитя та користі для людини , яку дає  ця тварина.
5.    Чарівні кола «Папужка – Котик» (Слайд 13)
Наші улюбленці дуже різні, але  є такі речі , які завжди їх об’єднують. Давайте знайдемо спільне і відмінне між ними. А допоможуть нам виконати це завдання –малюнки-підказки на дошці.
           6. Фізхвилинка «Пташина» (Слайд 14 - 15)
           7. Вправа «Мікрофон» (Слайд 16)
-Діти, ви заздалегідь намалювали малюнки або принесли фотографії із зображенням своїх домашніх улюбленців. Розкажіть про свого улюбленця: як його звати,  чим полюбляє  ласувати.
             8.  Гра «Нагодуй  песика» (Слайд 17)
На дошці зображені песики, які дуже зголодніли. Ви їх можете нагодувати. У кожної пари  є кістока. Подаруйте її тій собачці, у якої число на медальйоні співпадає з кількістю крапочок на вашій кісточці.
              9.  Робота з зошитом. ( ст. 20 впр. 7) (Слайд 18)
              10.  « Сторінка- цікавинка» (Слайд 19)
·       Чи цікаво вам буде  дізнатися  чому собаки махають хвостом?
Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво.
·       Чому коти люблять ловити мишей?
В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла.
·       Чому собаки виють?
Коли їм самотньо, вони виють, щоб почути своїх рідних, друзів.
VІ. Узагальнення  та  систематизація знань.
1.    Гра «Незакінчене речення» (Слайд 20)
Від спілкування з тваринами людина отримує…( гарний настрій).       Домашні улюбленці звикають до… (господарів).
Вони  потребують постійної …(уваги і піклування).
VІІ. Підсумок уроку.
-  Ті тварини , які народжуються в неволі , добре почувають себе біля дбайливих господарів, а дикі тварини повинні жити на волі, в звичних для себе умовах.
-  Подумайте, чому  на вулицях з’являються бездомні тварини? Що потрібно зробити, щоб такого не було? (Слайд 21)
-  Діти розкажіть як потрібно турбуватися про тварин ?(Слайд 22)
У природі всі тварини потрібні
Кожна має своє місце
 і має своє певне значення

Щоб зберігся світ, у якому ми живемо,
потрібно зберегти всю
різноманітність тварин і рослин.

Потрібно тільки не забувати:
Кожна тварина варта любові

Кожного дня і кожну хвилину
Оберігайте всяку звіринку

Тільки добра їм потрібно бажати
      І намагайтесь не ображати.

Рефлексія (Слайд 23)
Котику, який знаходиться у вас на парті , домалюйте ротик відповідно до того, які знання ви отримали на уроці . Якщо  на уроці було сумно, вам взагалі нічого не сподобалося, то намалюйте котику кінчики губ вниз. Якщо все, що вивчали, вам було знайоме і нічого нового не дізналися – ротик прямо. Якщо  на уроці було цікаво і ви дізналися якусь нову інформацію – ротик посміхається і кінчики губ намалюйте вгору. І посадіть його до корзини, що на корковій  дошці. (Слайд 24)
Молоді ! Дякую за плідну роботу на уроці ! (Слайд 25)

Комментарии